Безпечний Інтернет

Інтернет увійшов у наше повсякденне життя стираючи кордони. Аудиторія користувачів всесвітньої мережі дедалі розширюється. Інтернетом користується біля 3 мільярдів чоловік у всьому світі. Сучасна людина не уявляє собі життя без  Інтернету. Проте мережа Інтернет може бути не лише добрим другом та надійним помічником, але й грізною небезпекою. Все визначається тим, як ми знаємо правила поведінки в Інтернеті та як їх дотримуємося.

Щоб розширити та поповнити знання студентів про правила безпечної поведінки в мережі Інтернет, ми провели позакласний захід "Безпечний Інтернет". На ньому студенти розповіли про шляхи використання та основні загрози Інтернету, звітували про проектну роботу. Найяскравішим та найзахоплюючішим етапом став конкурс на кращих знавців комп’ютера та Інтернету між командами перших курсів.





Тур 1. Представлення команд. Презентація плакатів
(команди запрошуються по черзі. Кожна команда озвучує назву команди, девіз, та демонструє плакат з безпеки в Інтернеті)



Тур 2. Жеребкування
Капітани команд по черзі називають комп’ютерні терміни та терміни Інтернету. Перемагає та команда, капітан якої назвав найбільше термінів. У наступних конкурсах вона буде відповідати першою. 

Тур 3. Розминка.
Задаємо запитання по черзі. Якщо команда не знає відповіді, право відповіді отримує наступна команда

1. яка комбінація клавіш відкриває диспетчер задач Windows: Ctrl+Alt+Delete чи Ctrl+Shift+Esc?
(обидві)

2. пристрій для введення інформації?
(клавіатура)

3. Пристрій для виведення інформації
(монітор)

4. що більше байт чи біт? У скільки разів?
(1 байт=8 біт)

5. в Інтернеті використовується протокол передачі HTTP, саме цими літерами http:// починається будь-яке посилання в Інтернеті. Як виглядає захищений протокол, який підтримує шифрування?
(https://)

6. Що означають літери www, які можна побачити в багатьох посиланнях?
(World Wide Web – Всесвітня павутина)

7. Скільки байт в одному мегабайті?
(1024)

8. кого в Інтернеті не радять годувати й чому?
(«Не годуйте тролів», тобто не реагуйте на провокації і образи. Це єдиний ефективний метод боротьби з тролінгом.)

9. Хто слідкує за порядком у інтернет-спільнотах?
(модератор)



248  Тур 4. Вірю-не вірю

Запитання для глядачів
Чи вірні твердження:
1. Намагайтеся як можна детальніше розказувати про себе в Інтернеті. Особливо в соціальних мережах
(правильна відповідь: ні)

2.Пароль можна розказувати тільки найближчим друзям, тим, кому найбільше довіряєш
(правильна відповідь: ні);

3. В Інтернеті можна розміщувати фото з друзями без їх дозволу
(правильна відповідь: ні);

4. При реєстраціях на різноманітних чатах, форумах, он-лайн іграх краще
не використовувати справжнє ім’я
(правильна відповідь: так);

5. Всі матеріали в Інтернеті є правдивими
(правильна відповідь: ні)

Від кожної команди на сцені залишається два учасника. Один отримує картку зеленого кольору, другий – червоного. Якщо твердження вірне, піднімаємо зелену картку, якщо невірне - червону




Чи вірні твердження:

1. операційна система Linux більш захищена від вірусів, порівняно з Windows
(так)
Linux більш захищений від вірусів порівняно з Windows
На більшості серверів, і навіть на космічних станціях працює саме Linux

2. в Інтернет рекомендується виходити з облікового запису адміністратора комп’ютера, а не користувача
(ні)
в Інтернет рекомендується виходити з облікового запису користувача. Це значно знижує ймовірність зараження комп’ютера

3. два антивіруса захистять комп'ютер краще, ніж один
(ні)
Не можна встановлювати на комп'ютер більше одного антивіруса, оскільки вони будуть конфліктувати між собою

4. розміщена в Інтернеті інформація залишається там назавжди
(так)
Видалити особисту інформацію з Інтернету надзвичайно складно, майже неможливо
То може не треба її там залишати?

5. Якщо в Інтернеті вам пропонують відправити sms на короткий номер, це швидше за все шахрайство
(так)
Платні sms на короткий номер – відомий та поширений спосіб шахрайства




Тур 5. Ти мені, я – тобі
Команди обмінюються запитаннями, які підготували заздалегідь




368  Тур 6. Конкурс уболівальників
Художні номери від групи підтримки кожної команди



Тур 7. Пантоміма
Зобразьте без слів про які терміни йде мова. Відгадують глядачі
(на картках по 2 слова для кожної команди)



Тур 8. Запитання в малюнках
Запитання командам задаються по черзі. Якщо команда не знає відповідь, відповісти може команда суперник, якщо й вони не знають - глядачі
1. Що це за сайт?
Google. Пошукова система

2. Що це за сайт?
YouTube. Найбільший відеохостінг світу

3. Що це за сайт?
Вконтакте. Соціальна мережа

4. Що це за сайт?
Вікіпедія. Онлайн-енциклопедія

5. Що це за пристрій?
(перша комп’ютерна мишка)

6. Що символізують ці дівчата?
 (браузери: Firefox, Opera, Internet Explorer, Google Chrome, Safari)

7. Що це за програма та для чого вона використовується?
 (Dr.Web CureIt, антивірусний сканер)

8. Якому програмному засобу належать ці іконки? Яке він має призначення?
(Adblock Plus (ABP) та Adblock  - розширення (доповнення) для браузерів. Використовується для блокування реклами)

9. Що ілюструє цей малюнок?
  (найпоширеніші паролі)



 Тур 8. Відеозапитання
Які загрози мережі Інтернет ілюструють дані відеофрагменти? Які методи боротьби з цими загрозами ви можете запропонувати?

Життя Інтернет користувача  (інтернет залежність)



Історія одного знайомства (небезпечні знайомства в Інтернеті)



Небезпека соцмереж (інформаційна війна)



Просимо журі підвести підсумки туру та конкурсу.
Тим часом студентам пропонуємо подивитися відео про правила безпеки в Інтернеті 


Після оголошення підсумків вручаємо командам подарунки та дякуємо за участь, а глядачам дякуємо за увагу



Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Реальні історії...

Обережно - Scam!

Проект «Про Інтернет»